söndag 28 juni 2009

sommar,sol och helstekt blondin!!!






Veckan som gått har mest kantats av sol, desperata försöka att bli av med den lätt genomskinliga vita färgen som förövrigt iförsig matchade mina väldigt riktiga foppa toffler!! Ansåg att nu när man fyllt 30 så måste man ju vara lite förståndig och med sambons uppmanande ord om att " vill du se ut som ett cancer russin vid 40" letade ajg reda på min solskyddsfaktor och gav mig ut till ängen underbart och efter att par dar började faktisk min kropp se ut som om den tillhörde en levande varelse snarare än nått som legat dött och begravet i årtal. Fantastiskt vad lite solbränna gör att man känner sig fräschare!!









Så närmade sig lördagens utställning i borås med fart och sedvanlig procedur brukar ju innebära ett glas kvällen före för att bringa lite tur (om det hjälpt genom åren tåls att diskutera men jag vågar inte tänka på hur det kunde ha gått om jag inte gjort det!!!) Nu sammanföll det så fint med min brors sista erbetsdag inför semestern och sånt kan ju inte bara gå obemärkt förbi!



Lite puts på alla andras hundar och sen skulle vi ner på stan för att ta ett glas och titta på folk väldigt sofistikerat och klara vuxen poäng skulle införskaffas genom att lungt smutta och sen glida hem för att trimma min egen vovve som skulle med dagen efter.



Där slutade min vuxen karrrär!!!!



Flertalet drinkar intogs till rytmer av sommar och semester, färden hem blev inte av förren betydligt seenare och jag insåg snabbt att gå och lägga sig för att få sin välbehövliga skönhetssömn som man kan behöva vid uppnådd ålder inte alls var att tänka på trimma vovven i tillständet hade nog snarare gjort att vi kunnat ställa upp som bedlington terrier eller pudel med lejon klippning, va det egentligen någon ide att dra ut dom på en kissrunda alls?? vi skulle ju ändå upp om 1,5 h!



Nä sagt och gjort jag la mig på soffan och i desperata försök att knappa in på mina vuxen poäng igen bälga jag nu i mig vatten och fick i mig lite mat.



Att sätta en klocka utifall att man skulle somna verka ju dumt de e ju inte för inte som man e blondin!



Så en halvtimma innan färdtjänst skulle plocka up raset vakna jag nu blev det fart hade ju massa som skulle göras rasta mata hundarpacka klä mig!!



så jag gjorde mig en kopp kaffe för att kunna lägga upp en plan...................



JAG HANN!!! (självklart)



Efter tältresning vattning av hundar stod jag nu och lutade mig mot trimmbordet och undrar var det gick snett??? hur skulle jag överleva utställning i 30 graders värme!!??



men jodå jag gjorde det med glans om ni frågar mig men till skillnad från alla andra som kände sig som skunkar omgivna av en odör av köttbulle hund och svett då det var dags för hemfärd måste jag faktiskt erkänna att ajg kände mig betydligt fräschare då en 5 timamr tidigare!!



så nu tyckte vi ju att vi lyckats lägga grunden för vår vackra solkysstahud och begav oss än en gång ut i solen denna gången behövde vi ju inte ta solkyddsfaktorn med oss och sambons ord hade nog runnit ur mig på nått underligt sätt den där fredagskvällen!



Nu skulle här solas!!!



Och nu sittar ajg här framför min dator med soleksem på rmar axlar och bröst svullna ögon kraftigt uttorkad och med en lätt känsla av frossa på G!



Suck de få vuxen poäng som jag plockat på mig är nu klart nere på minus och fråga är om jag någonsinn kan komma upp till nollsträcket!



Så imorgon är en ny dag undra vad man ska hitta på då................









SOLA KANSKE!!!!!??????






Inga kommentarer: