onsdag 10 juni 2009

mycket har hänt

Här har hänt en del därav anledningen till att det varit lite långt mellan uppdateringarna men jag ska bli bättre.


Jag vill börja med att vi inom cairn har förlorat en stor personlighet nämligen Marianne Björnberg kennel hellebäckens, jag tror att vi alla har minnen av Marianne på ett eller annat sätt.


En bestämd kvinna med mycket åsikter som kanske inte alltid gick hem hos alla men hon stod på sig och drog sig inte för att säga vad hon tyckte och tänkte, tänk om vi hade fler som var som de!!


Från Marianns kennel har nu flyttat hir Hellebäckens Quizas jag känner mig enormt hedrad över att fått ta över denna tik och ska göra allt jag kan för att behålla Hellebäckens fantstiska linjer med ett temperament som är otroligt!! sassa är den tik som swebreeze golden eye parade i våras hon fick fem underbara valpar varav en kommer att stanna kvar hos Mariannes dotter Ann och barnbarn Isabel!





Sassa som den lilla tösen kallas till vardag har verkligen kommit sig till rätta i flocken här och både jag och jess känner att hon fyllt det tomrum som giggs lämnade eftersig. Givertvis kan ingen ta hennes plats men vi har fått den tik som flocken så väl behövde!!


På utsälningssidan har vi gjort kanon ifrån oss i år varit med på i princip varenda resultatlista efter de utställningar som vi deltagit på, måste säga att jag är nöjd även om man givetvis hela tiden vill nå högre!!!


Strapatserna under helgerna har flytit på med glans, ett litet missöde då familjen Pettersson valde att lyssna på mig istället för navigatorn Anita när vi skulle från fengersfors till vänersborg kanske inte det bästa då tanken nära var tom och vi tillslut befann oss mitt i ödemarken men vi klarar det "gamla bettan var säker" Dom lär dock inte göra om misstaget att lyssna på mig utan i fortsättningen följer nog anita med!!
(vackra fengerfors på kvällen)


Träningen med hundarna går långsamt framåt önska ibland att jag hade mer tid men det verkar inte som om dygnet har mer än 24h skandal!!!


Var på målbildsträning för Inki Sjösten vilket var absolut kanon! underbart med en människa som faktiskt tyckert att det e ok att man tar i sin hund!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommer nu att göra nått som jag inte vanligvis gör men det är att meddela målen för detta året:


Bobby: godkänd anlagsklass och öppenklass i viltspåret


Gilbert: ökad kontakt och inkallning som sitter, bygga muskler och försöka gå upp i vikt (ahahha) han är fortfarande otroligt barnslig och behöver mogna massor! samt godkänt MH


Electra: kommer det i första hand att bli mer träning på utställning, måste på nått sätt få henne att höja sin t-line och sen blir det uthållighetsträning.


Frankie: har som mål att vi ska vara redo att starta ettan i lydnad i slutet på året


james: finna orsaken till hans bakbens "problem" och försöka åtgärda det


Sassa: få ordning på pälsen efter valparna står väl som prio nr 1 just nu, MH testas och få ut henne i ringen i år kommer även att börja prova på lite spår.





mig själv:


Att bli en tydligare ledare och fullfölja mina träningar med uppföljningar efteråt!


Ge mer tid åt mina nära och kära


och att överleva bröllopet i England i sommar hahahahahhaha!!!!

Hoppas nu att det ska bli en bra sommar för oss alla med många härliga minnen att ta med oss in i vintermörkret!

Inga kommentarer: