onsdag 26 augusti 2009

FLOTT HELGE I NORGE!!!!

Vill börja med att be om ursäkt till alla norsktalande om rubriken e felstavad skyll på google isåfall!
I alla fulla fall de har varit en super helg för swebreeze som började på torsdagen.vid 10 istället för planerade 11 Då anlände skåningarna efter lite smygande här hemma för att inte väcka maken lyckades vi få i oss lite kaffe, vi skulle sen till alingsås för att dumpa den del av flocken som inte fick följa med på helgens äventyr. Först skulle jag bara ner och hämta täcket som jag fick slängt in i maskin nere, anlände 1 min över 11, icke sa nicke min tvätt tid slutade 11 och där stod jag som ett fån, detta är anledningen till att man inte tvättar i de gemensamma tvättstugorna, skit samma täcket fick vänta.Nu skulle "Anita" ta oss till mamma My men redan här borde vi anat oråd. Hamnade i jonsered istället för nära alingsås!ok fine e de så hon vill ha det så ska jag nog klara av att hitta dit. Bengt och Marie borde ha satt stopp för detta redan innan tanken slog mig!
ringde nog anna 5 ggr innan vi lyckades hitta rätt, en av felkörningarna var dock hennes fel hävdar jag!
väl där blev det omplanering ett snabb besök hos den tilltänka skåninge valpen borde vi ju hinna med när vi ändå var i krokarna, återigen tusen felkörningar, men de va det värt för att få se småttingarna igen!
Tanke var att vi skulle vara tillbaka i götet så vi skulle hinna handla, laga middagar för helgen, äta ,TRIMMA, packa och duscha. Även om allt blev kraftig försenat så löste det sig givetvis.
Fredag morgon johanna, p.g och packning skulle hämtas på centralen kl 09 efter det var vi tvugna att åka tillbaka för att hämta en av middagarna som jag glömt och då upptäcktes det att ANITA hade försvunnit!!!!!!!!! i hysterin/kackelgården stod min man lugn som en filbunke antagligen ganska nöjd över att vi snart skulle vara iväg och att han inte behövde följa med utan lungt kunde gå och lägga sig i en toim löägenhet sånär som på johny!Men efter att interpool säpo och flygvapnet hede blivit inkallade hittade marie henne i en väska i skuffen!
stop nr 2 ( nu hade vi hört frågan är bilen låst har du cigaretter ca 3 ggr) kode tankning och frukost till mig fransk hot dog mmmmmm kl 10 på morgonen
vid färjan i strömstad hann vi med fika och lite fotografering.












(hunden på höger resp vänster sida om mig är inte samma hund utan två olika)
Färden upp till campingen i kristiansand tänker jag inte ens gå in på utan isåfall får ni köpa romanen som handlar bara om det!

Denna kvällen ramla de äldre i säng ganska tidigt och jag och johanna hade bestämt oss för att inte bryta goda seder så vi tog våran martin och satte oss och tjöta!(är bilen låst?)
Lördag:
fy f**n vad jag hatar morrnar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!( har du cigaretter)
anyway vi tog oss ner och dagen flöt på utan några större incidenter alla vet vid det här laget vad deras arbetsupgifter under dagen är och när! I öppenklassen hanar stod sedan första placeringen mellan Molle och P.G shit va nervigt(har du cigaretter) skulle p.g klara av pressen och försvara sitt cert från förra året???(var är tändaren?) eller skulle nykomlingen Molle slå honom???
P.G avslutade med att vinna klassen och molle var stolt tvåa i bästa hane sedan tog vår lille valiant volvo a.k.a P.G hem cert yes!!!!!!!!!
På kvällenv ar det bara att korka upp champangen och fira har du cigaretter och tändare? låste jag bilen)tom marie fick i sig en slurk vet inte om vi kommer att tillåta henne att dricka mer dock då hon avslutade kvällen sittandes såhär efter bara två munnar......................





(hennes förklaring var att hon leta stjärnfall...??!!)


Vi andra som e lite mer hemma i gemet övergick snabbt när flaskan var tom till martini öl och whisky hur detta sluta............ vet jag inte????!!!(men bilen var låst och vi hade cigg och tändare)Söndag:
F**n i h*****e vad jag hatar mornar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!(har du cigaretter)







Denna morgonen var marie oförskämt pigg de borde finnas nån typ av lag mot sånt!

(bilen var fortfarande låst)


morgonen flöt på som vanligt och i öppenklassen hanar stod vi där igen P.G och molle, kom igen nu nu ska vi ta det molle var snäppet vassare idag han hade inte festat lika länge somP.G natten innan och var lite mer skärpt hmmm hur skulle detta sluta(vem har tändaren)........................han vann!!!
hur skulle bästa hane sluta nu? Japp ni gissa rätt HAN TOG CERTET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bengt och Marie första cert och lyckan var total gissa om jag pusta ut efter hot och anklagelser om att det inte skulle bli nån mer säsong om han inte tog hem ett cert i år!(har du cigaretter)Inte nog med att han kamma hem det åtråvärda certet han gick även upp och vann bästa hane!!!!!
Nu vad det bara fråga om man skulle bli BIR eller BIM (låste jag bilen)yepp BIR blev det och storkovan var hemkammad!vilken glädje och lycka det var när vi snabbt som attan rev tält packade in i bilen (bilen är inte låst)och satte i räser fart av mot sandefjord för att hinna med färjan hem! Lite tråkigt att man inte hann satnna till finalerna men jag antar att man inte kan få allt här i världen!

Hela färden hem gick i glädjernas tecken med cert båda dagarna!(cigaretter och tändare fanns)tror att jag börjar gilla utställningarna i norge!Om inte annat måste jag bara passa på att påpeka vilken FANTASTISK stämning det är bland de norska utställarna med gratulationer, tröstord pepp och skoj OAVSETT vad som händer under dagen finns en hel del som flera svenskar skulle kunna lära sig av detta underbara folk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Så ett stort tack tille r som stöttat peppat och gratulerat till framgångarna ni vet vilka ni är!
Jag är nu mer och mer säker på att en eller flera flaskor martini gör susen!
så låt oss utbringa ett skål till Martini di Arma di Taggia som uppfann denna underbara dryck!!!

(nästan lite läskigt lång tunga! själv anser jag att detta måste vara ett av mina bättree kort på mig själv... NOT!)
som utslagna hjältar droppades vi av en efter en på resan väg mot slutdestinationen skåne!
En resa med glädje tårar och många mil under hjulen!(både låst och olåst)
Det finns tusen och åter tusen saker att berätta men jag kan inte fylla helabloggers server med bara våra bravader från en helg jag menar det kommer ju fler!!!
Förresten låste ni bilen????

Inga kommentarer: