lördag 1 augusti 2009

jag - en husmus!!!

Här har det inte bloggats på ett tag min ursäkt är bröllop (dogk inte mitt eget) i england utställnig/semester i karlstad och ransäter.
Så låt oss börja med resan till england, fick efter lite trixande och knixande portionerat ut alla mina boskap. Flyget gick som vanligt bra sen var det direkt till salongen i Mayfair för "makeover" efter detta tyckte min underbara blivande man att vi skulle promenera upp till oxford street för att ett par saker skulle inhandlas!
då hade mina stackars ovana fötter(dom som numera bara lever i foppa.gummistövlar,jogging) redan varit instängda i högklackat i ca 12 timmar men som den lydiga flickvän jag är tog jag min resväska och stapplade gata upp och gata ner, dock inte utan högljudda protester!!!
Sen var ju hela englandsresan meningen att bli min semester de fem dagar som jag har ledigt på hela året!!!
Ack så jag bedrog mig!
För jag anser inte att semester innebär att ett: stiga upp tidigare än vad jag gör på vardagarna, och vi behöver inte alls gå in och diskutera vilken tid detta skulle kunna tänkas vara.
Två: att super stressa mellan olika bestämda tider under dagen tillhör inte heller det vad jag anser vara en avkopplande semester!
tre: hushållssysslor ingår defenetivt INTE i mitt semester schema!
men jag överlevde, landade hemme på svensk mark som för övrigt var den värsta landning ever!!! för att genast kastas tillbaka in i verkligheten!
Anlände genom dörren 10.55 och 11.00 som utsatt kom dagens trimmkund!! efter det bar det av till alingsås för att hämta hund och guldheden för att hämta nästa hmmm ibland e jag förvånad att alla faktiskt finns hemma och att ingen ringer och frågar när jag har tänkt att hämta hunden!!!







Två dar senare och OOOOOOOOOändligt många tvättmaskiner senare bar det av till karlstad/ransäter denna gången blev jag lovad semester på riktigt och att ajg skulle bli uppassad och det blev jag verkligen med ett litet undantag för putsning av de hundar som skulle ställas.

Men då kom nästa fasa................

VÄDRET!!!

Den fantastiska svenska sommaren hade infunnit sig och fått sitt fäste över vårat förtält heeeela helgen första natten var vi övertygade om att vi bodde i ett vattenslott! mandra dagen sprang vi mellan tälten för att hålla oss torra. De var även denna dag som vi blev för all framtid portade från BK i karlstad eller ja, bengt och jag iallafall marie satt och svor vid gud att hon inte kände oss!
och så fortsatte resten av resan men oj ojoj vad kul vi hade!
Vi hann tom catwalk träning utan att gå in på detaljer för då måste bloggen censueras för barn under 15 men bengt vet hur man rör på höfterna!!!!!!!!!!! och han va riktigt snygg när han modellade på parkeringen


(jag lovar att de e han repet är bara en föstoring av stormlinerna till förtältet)






Väl hemma har det varit lungt förutom min katastrofala olycka i skogen med mitt GIGANTISKA köttsår på foten!! tyvärr verkar jag inte få nån som helst sympati från nått håll. Jag ska komma ihåg detta!!! Jag kommer inte heller att lägga in nån bild på detta för att inte störa käsnliga läsare.
sen har jag för första gången på säkert 20 år, håll i er nu plockat bär!!!!!
de ni! och inte bara för att fylla muggen och hälla på ovispad grädde och tonvis med socker,utan seriösa mängder!!!
Tydligen har jag blivit i lurad att det e jätte enkelt att göra saft så jag får väl prova men det var lite saker som behövdes inhandlas tydligen. En sil, spis, kastrull, visp, och socker men det har jag iallafall!! tycker det verkar billigare att köpa saft i affären!? åsså snackar alla om att det e billigare att göra själv hmmmmm!!!???







jag ska bara göra saft inte åka till månen!!!

Men jag får väl försöka bevisa för min man att jag faktiskt har lite "husmorssidor"
annars kan jag fixa kanon middag, kan numret till flera take away`s
städar kanon, blir ju allt vanligare med hushållsnära tjänster!!
men de e så långt jag sträcker mig resten sköter jag själv.............


så vad tror ni blir jag en bra husmus?????
see ya!!!!!!!!!
Om inte anant en lite stjärna i kanten fö att hålla många bollar i luften utan att glömma NÅN!! (inte något utan någon)










Inga kommentarer: