tisdag 27 oktober 2009

SILVERBRÖLLOP!!!!

Japp då har man haft 25 år tillsammans! År som varit kantade av glädje, skratt, oro och sorg.
För 25 år sedan kom du in i mitt liv, du var inte den första av den sorten men defenetivt den första av den typen. Om jag inte missminner mig (åldern har börjat sätta spår på minnet) så var jag kanske inte jätte förtjust i dig i början mina föräldrar dock var övertygad om att du skulle bli bra för mig och att vi skulle passa ihop behövde bara ge det lite tid.
Vi gjorde allt tillsammans och snabbt var vi oskiljaktiga. Åren gick och jag lärde mig snabbt om dina behov och vad som gjorde dig glad, vissa saker behövdes dock göras som du var mindre förtjust i......
1986 Satt vi framför tv:n och där såg jag Ch Ginger Xmas Carol i denna otroliga miljö allt såg ut som en saga fast i verkligheten de var då livet ändrades för mig och jag var fast besluten att en dag skulle jag oxå vara där, jag rusade ut till mamma i köket som stod med lillebror på höften och vällingkastrullen på spisen och berättade hon log och sa ja det får vi hoppas, jag käönde inte riktigt att jag fick den feedback jag ville ha. Tävlingsmänniska som man är så tänkte jag bara vänta du jag ska allt visa dig!
De va bara inte så lätt att som liten flicka komma på hur man skulle ta sig dit.... och mycket har hänt sen dess.





En blev snabbt till tre, tre blev till två, två blev till tre, tre blev till en, en blev till två, två blev till fyra, fyra blev till fem, fem blev till fyra, fyra blev till fem och fem blev till sex och jag har fortfarande ingen aning om hur det gick till. Och här är jag 25 år senare!!
Med en otroligt massa minnen massor av erfarenheter men fortfarande överaskar du mig får mig att skratta och även (tyvärr) gråta av oro. Jag kommer dig alltid att vara trogen och för mig finns det ingen annan än du vi passar ihop, så enkelt är det bara!
Du är defenetivt inte typen som passar de flesta du är egensinnig, envis, smart, lat, aktiv tjurig slug fantastisk skådespelare och alltid steget före!
Men oavsett hur mkt ovänner vi varit under dagen så när vi kryper upp i soffan tillsammans och jag ser in i dina varmaa bruna ögon så vet jag att du är den rätta för mig!
Så vad hände då med drömmen som gjorte att jag blev fast???
Jodå jag kom dit 2003 första gången sen 2004!!!!! och återigen 2009!













Så 25 år har jag och världens underbaraste ras tillbringat tillsammans och för mig är ni fulländade, har alla de egenskaper jag vill ha och kan inte tänka mig att byta,




YOURS FOREVER!!!

Inga kommentarer: