onsdag 25 november 2009

lata lösningar på allvarliga problem!

jaha då har man haft ännu en natt av total skräck!!!
då tror ni säkert att jag har varit dum nog att tvingat mig själv att titta på skräckfilm när jess har varit bortrest och sen inte vågat sova eller haft mystiska telefonsamtal eller känt mig föröljd ute......................
Nädå Det fins nämligen ingen som kan försätta mig i mer sklräck och fasa än mina egna hundar och då ska nog tilläggas att frankie är den som lyckas bäst eller ja bäst och bäst hon är iallfall den som oftast lyckas med det s***a hund!!!!!








Nu pratar vi inte små saker som att försvinna i skogen en stund eller inte vilja äta (även om det i frankies fall troligen hade oroat mig ganska kraftig) nä nu pratar vi riktig SKRÄCK!!



Exakt samma skräck utsatte hon mig för i spetember då resultera det hela i akut vet. besök, röntgen, övernattning och slutprodukten blev en utbajsad persiko kärna!!!!
Så i Tisdags kväll givetvis efter vetrinärernas stängningstid börja hon med krystningar som om hon skulle valpa.
-Näääääääää inte igen, ok fram med skolböckerna från vetrinörsköterske tiden! japp hitta det jag sökte och tänkte bara vi klarar natten så vi kan åka till min vet. och inte jourhavande!!! (givetvis hade jag åkt om hon visat symtom som hade varit förenade med ett akut vet. besök, för er som inte förstår det)
Sen bar det ut på rask promenad för att få tarmarna att jobba och se om damen behagade bajsa och se om det möjligen skulle finnas nått där i.
Så laddad med pannlampa och bajspåse för att kunna ingående disikera det som kunde behaga komma, smög jag mig ut och hoppades innerligen att jag inte skulle stöta på nån där jag stod med min pannlampa och hundens avföring i handen och petade runt!
jaaaa hon bajsa!!!
fram med pannlmapan här ska inspekteras, va fasen den funkar inte
jajaja får ta med bajset in och titta hemma sen tänkte jag som om det vore det mest naturliga i världen. Oknuten stoppa jag bajspåsen i fickan och fortsatte promenaden. Underbart hon visade inga konstiga tecken på hela promenaden väl inne igen var det ju dags att ta ut pojkarna eftersom electra fortfarande löper och jag då inte kan gå med dom tillsammmans
hmmmm ville ju inte gärna lämna henne men va skulle jag göra. En sanbbis med pojkarna runt huset!
Hon var visserligen inte sjukare än att hon kunde skälla när jag gick igenom porten!
Väl inne igen ringer telefonen (för ovanlighetens skull i detta huset) sätter mig ner och börjar prata
- F****N bajspåsen som låg oknuten i jackfickan ligger kvar men jackan ligger nu bara slängd på stolen uuuuuurk hoppas att inget ramlat ut!
In på toa och på med trimhandskar nädå där fanns inget attans hade ju hoppats på att vad det än var som fanns där inne skulle det ha kommit ut.
Ok på med kaffekokaren för detta kommer att bli en lååååång natt, två till krampanfall sen lungt det går faktiskt en hel del bra på tv på nätterna mer än vad det gör dagtid, tur att sambon jobba så jag kunde ringa och prata bort lite tid iallfall.
Fram på morgonkvisten var fröken charlottes ögonlock sååå tunga att det bara inte gick mer ZZZZZZZzzZZZzzzz!!!!!!




07.30 upp igen

-JAG E VAKEN!!! skriker jag ut när jag abrupt vaknar av att sambon sätter nyckeln i låset! (som om han skulle tro på att jag inte stensov hehe)

hmmmm Frankie ligger lungt och sussar jämte mig!

ok ny runda för att se vad vi kan hitta i avföringen idag. Nu är det värre för det är dagtid och därmed mer folk irörelse som skulle kunna ringa akutpshyk om dom såg en stå där med bajspåsen i högsta hugg!
Japp hon bajsa trots att hon nu inte hade ätit nått på över 24h DÄR E NÅTT DÄR E NÅTT!!!!! tjohooooooooo aldrig har jag blivit så lycklig över att min hund har bajsat! Frankie såg något avskräckt ut när matte tjoha och tjimma medans hon förtvivlat satt och försökte göra sina morgon bestyr i lugn och ro

Massa folk runt omkring mig hmmmmm ok jag får bara plocka uppd et som vanligt och ta med det in igen måste ju få veta vad det var hon hade petat i sig. Denna gången bestämde jag mig för att inte lägga bvajspåsen i fickan ingen kan säga att jag inte lär av mian misstag!!!!!

Fram med handskar igen och öppnar påsen över toastolen lika glad och spänd som ett litet barn som öppnar julklapparna på julafton. inbakat fanns ett föremål av obestämt material nötskal, hårt gummi, bark finns det nått matrial som innehåller detta??????

7-8 cm långt ca 3-4cm brett och ovalt med spetsiga kanter, fyndet var ju givetvis tvunget att sparas för att visa husse när han senare vaknade och plcerades fint på papper på handfatet.han verkade av nån outgrundlig anledning inte alls lika förtjust över fyndet som jag var när han på eftermiddagen stappla upp halvt sovande och skulle göra sina morgon bestyr

- CHAAAAAARLOTTE (hatar när han säger mitt namn på det sättet låter som pappa gjorde när man var liten och hade gjort nått man inte skulle) WHAT THE F**K IS THIS
(ursäkta språket men de var hans exakta ord)

- Titta de e va frankie bajsa ut (säger jag med en kvittrande röst som inte döljer min lycka över fyndet)

-TAKE IT AWAY, NOT ON THE ZINK!!

-But why, jag ville ju visa :(
Förstår inte alls varför han inte var lika excalterad över fyndet som jag var!!??

Så slutet gott allting gott !!!!

Lösningen nu på detta problem att hon sätter i sig ALLT och jag menar verkligen ALLT ute, jajajajaj man kan lägga ner tid och träna men se ni lilla frankie e inte dum och vet att har matte 6 hundar med sig ut kan hon omöjligt ha 100% koll på mig hela tiden hehehehehe!!! så min enkla lösning för att hon ska kunna fortsätta vara lös och inte dö av performerad tarm eller stopp på mindre lämpliga ställe i tarmsystemet blir.........................




MUNKORG!!!!!!!

Så ser ni en liten raggi grå varelse ute med munkorg har hon inte fått rabies och hon har inte gått med i nått MC-gäng och matte har inte tränat henne till bevakningshund utan de e helt simpelt för att hon inte ska kunna äta det hon vill utan bara det jag vill!!!!


1 kommentar:

ChristelB sa...

Helt underbar blogg! Känner verkligen igen disekerandet av bajs. Inte av min cairns men dock av pudelhanens som glatt tuggar i sig vad som helst som kommer i hans väg.

Christel