torsdag 31 januari 2008

hundträff i stormen!

Oj ojoj vilken dag!
Det var bestämt sen tidigare i veckan att jag och Anna skulle gå en av mina beryktade långisar i skogen idag med hennes vovvar, mina, plus mina två inackodering. Mycket riktigt vid 11.00 var det samling, Anna var lite sen men men det får man väl räkna med när man bjuder in folk från landet till storstan hahaha!!!
Efter att jag hade fått en otroligt vacker blomma, och vi hade fått på oss lämplig klädsel, godis, clickrar och koppel på alla hundarna hade jag nästan runnit bort och hundarna stod nu med benen i kors.
Givetvis var ju cairnen tvugna att visa att man som ridgeback inte ska komma här och tro att man är något, så efter sedvanlig utskällning och insnurranden av koppel satte vi så av, mot skogen!!!
Här kommer nu ett mycke intressant fenomen Anna är minst ett huvuud kortare än mig, med tiny små ben men jäklar alltså va hon pinnar på, insåg att om jag inte skulle få en astma attack i8 skogen efter sådär 5km måste jag komma på nått snabbt!
Nu va goda råd dyra hmmmmm!!
Giggs!!!! ahaaaaaaa gud vad jag är smart.
-Anna du som bara har en hund med dig kan du hålla Giggs lite för mig, (heheheh)
- självklart
som den snälla vän hon är tog hon glatt och intet ont anande giggs koppel. Sen att jag hade en väldigt lurig baktanke de höll vi tyst om.
Mycke riktigt min plan fungerade utmärkt, tempot drogs genast ner avsevärt! Inte många som lyckas få med giggs i ett sådant tempo!
De är Mammas flicka!!!!!!
Så där gick vi över stock över sten, märkligt nog var det inte så många ute hmmm undrar varför?
Berodde det på det piskande regnet eller blåsten som var av orkan styrka eller kylan som skulle få isbjörnar att hacka tänder, dettta vet jag inte.
Chanzi (annas ridgeback) va väl inte sådär vansinnigt impad av vädret heller! I spetsen gick iallafall James med svansen högt vaddå regn, blåst och kyla jag känner inget. Men så har han ju päls som jag vet inte vad. Electra däremot som inte har nån underull kvar efter valparna insåg att här gäller det att röra på sig om jag inte ska frysa ihjäl.
Frankie betedde sig som hon gör mest, det finns en slående likhet mellan henne och Doris i "hitta nemo" behöver jag säga mer......
Efter ca tre timmar va vi iallfall tillbaka fortfarande vid liv, vissa mer än andra!
Allt som allt var det en väldigt trevlig promenad, och som dom säger det finns inget dåligt väder bara .......................................
Så nu är jag så mör att allt som jag planerat att göra skjuter vi upp till imorgon heheh!!!
Men det blir en mycket intressant dag imorgon med, då Monica denna underbara människa har fått för sig att vi ska ut och spåra!!Varför ska folk alltid hitta på sådana galenskaper när de är klass 2 varning ute???
Bäst hon varnar sambon innan så inte han sätter in interpol för att leta efter henne. Hon har en förmåga att försvinna!!!

Inga kommentarer: