torsdag 22 maj 2008

Gäller att hålla tungan rätt i mun!!!


I en kennel är det ju vanligt förekommande att man har både hanar och tikar. Oftast bor man då i hus med trädgård och många rum att kunna gränsa av med. Sen brukar man kanske framförallt på en mindre kennel ha en eller max två hanar och resten tikar.

Jag har just nu helt tvärtom, två tikar och fyra hanar en 5-åring, två 2-åringar och en slyngel på 1,5 år. Bor dessutom i lägenhet och har allmänt hundförbud i vardagsrummet (inköpet av en splirrans ny soffa och en hane med revir problem orsakade detta förbud)

Så nu har jag lilla frankie i löp och alla dessa hanar som ska samsas i hallen. Som om inte detta var nog passade gubben på att dra till England så här sitter jag med "min dröm" som karln säger!!

Nu tror ni säkert att jag har ständiga slagsmål hanar som ylar och störningsjouren på dörren varje kväll!

Men faktum är att jag har inte haft bråk inga ylande hundar och inte en tillsymmelse till tjuvparning. Tjejerna har fått flytta från köket in till sovrummet, troligtvis är dom inte besvikna över det. över kompostgallret hänger en filt så hanarna inte ens om dom står i hörnan vid grinden till köket kan se in till tjejerna. Sen gäller det att planera dagen!
Organisationen är A och O

Tjejerna klarar att hålla sig längre än pojkarna så dom får gå ut sist. Först ut är pojkarna allt frid och fröjd när dom kommer in delas dom upp i varsinn bur för frukost när dom är upptagna med att äta smyger jag och tjejerna förbi dom ut.

Vid lunch är det samma proccedur fast denna gången får pojkarna bara ett par kex och natt rundan blir likadan den!

Så den som säger att det inte går den har aldrig försökt!!!

Här hemma bestämmer jag och jag bestämmer att vi inte bråkar punkt slut!

Tilläggas ska göras att den enda som inte parat av dessa hanar är den yngsta så alla vet defenetivt vad det handlar om!

Det enda är väl att man antagligen har gått ner 10kg på denna veckanmed allt springande upp och ner för tre trappor varje gång man ska ut nu när gubben varit borta annars brukar vi dela på det han tar pojkarna och jag tjejerna så går vi åt varsitt håll!

(pojkarna leker tillsammans ute)

Jag är väldigt stolt över mina hanar här hemma som beter sig så bra!!

Inga kommentarer: