lördag 6 september 2008

friskt vågat hälften vunnet......

Så då ska jag berätta för er om regn, lydnad och att man inte hunsar en engelsk dam hur som helst!!
Visst var jag medveten om att vi inte hade tränat så mycket som vi skulle vi har ju trots allt bara haft tre veckor på oss och ni som följer bloggen vet hur jag har haft det den sista tiden BIZZY!!!!!
Ialla fulla fall så hade jag bestämt mig för att starta i lydnadsklass 2 med motiveringen att även om vi inte kan rutan till 100% så får vi lite tävlingsrutin. Alingsås var den brukshundklubb där vi skulle göra debuten!
Ja då ska jag beskriva vad som hände..........

Uttrycket friskt vågat hälften vunnet!
är TOTALT skitsnack!!!!!!!

iallafall för en medelålders cairn dam, där var det mer friskt vågat INGET vunnet!!!
Den som tror på fullaste alllvar att vackra SUCH NUCH Olsåkers Carrie a.k.a Giggan skulle överhuvudtaget nedvärdera sig dra ner sin stolthet i vattenpölarna på apellplan genom att korrekt genomföra ett lydnaspass i ÖSREGN

hahaqhahahahah säger jag bara den tar såååååå fel.
Självklart har vi tränat i regn m.m bla bla bla men nu pratar vi TERRIER och dessutom Giggs! precis i rest my case!!
Start nummer sex hade vi som om det överhuvudtaget spelade någon roll?????!!!
Började med läggandet. Efter att med ruskigt irriterad/arg röst kommenderat plats för att hon överhuvudtaget skulle tänka tanken att närma sig marken med magen lämnade jag henne för att gömma mig bakom huset i tre minuter
-japp! ett max två steg hann jag ta innan hon satt upp men hon satt iallafall kvar! tills det va typ 30sek kvar gissa vem som kom trippandes mellan pölarna runt hörnet joooooo mammas cairnflicka!!!
sabla hund!!!!
Sen fortsatte hela pogrammet i samma anda vi fick iallafall poäng i två moment fritt följ och helheten hahahahahahahahah!!!

Efteråt haglade gliringarna
-samlar du på nollor eller, lite träning skadar inte, jag visste väl att utställningshundar inte har nån hjärna!!!
Mitt svar blev herrejösses de e bara siffror, nästa gång blir dom annorlunda! Dom flesta kunde inte förstå att man kunde ta det på detta viset herrejösses de e gjort vi kan inte göra om det man får helt enkelt se framemot nästa.

På vägen hem började jag fundera på detta med läggandet i regnet.
Jag hatar att ligga på stranden och sola när det e varmt och skulle aldrig få för mig det och ingen hade kunnat tvinga mig till det, så varför ska jag tvinga min flicka till att ligga ner i mer eller mindre vattenpölar (inget illa mot alingsås bk ni har fina planer)när hon inte gillar att bli kall om magen?????
Är det verkligen så viktigt att hon ligger ner då? Förstör det våran relation på nått sätt, kommer hon att se mig som mindre lämplig "flockledare"?? knappast!!!
nä så länge inte hon tvingar mig att ligga på stranden kommer inte jag att tvinga henne att ligga i vattenpölar!!!
Nån värdighet får hon allt behålla mammas lilla flicka!!!!
Så även solen har sina fläckar och idag var regnet fläcken på vår gemensamma sol!!!

1 kommentar:

Katarina sa...

Hahaha - jag skrattade gott när jag läste om era bravader. Giggs är ju underbar! Måste säga att för mig verkar hon ha alldeles extra mycket hjärna och tänka själv istället för att blint och utan självrespekt lyda minsta tokiga kommando - i ösregn!
Clova låter hälsa "Håller på dig Giggs - kommando lyder man när förutsättningarna är gynnsamma"
Kramar Katarina och Clova