måndag 1 september 2008

NÖRD!!!

Kära läsare jag har nått tragiskt, nått roligt och nånting sant att berätta för er.........

Det tragiska är att jag inte är någon ungdom längre, jag vet de e verkligen en tragedi! Det roliga är att det har gått kanon för våra hundar de senaste veckorna cert och BIM för P.G BIR-veteran x2 för giggs och så det som är sant jag är en utställnings nörd!!!!



Ja jag inser väl att man får betrakta sig som en, det tar emot men med stigande ålder ökar väl förståndet (hoppas jag iallafall)

















Det har varit två hektiska veckor först en Norge resa hela gänget var med och vi hade kanon kul men jag insåg att det faktiskt är ett tag kvar tills man är kärring när alla andra knoppade in tog jag och johanna kvarvarande martini och en flaska vitt och satte oss på trappen utanför campingens toaletter som två riktiga fjortisar!!


















Mycket hann vi gå igenom de timmar vi satt där, när vi sedan framåt 03.00 bestämde oss för att det faktiskt var en dag imorgon med och klagade över att har vi inte fått blåskatarr och urinvägsinfektion innan så får vi det nu. På vägen mot sängen körde vi givetvis den klassiska vi ska vara tysta och smyga på fyllan gången, inte så lätt med ett hus med fem hundar. Men jag antar att pias snarkningar överröstade hundarna för hon vakna knappt!!

Dagen efter gick lysande inget huvudvärk eller nått och hundarna gjorde kanon ifrån sig!

Efter avslutad utställning var det packning av bilen på rekord tid nu hade vi en färja hem att passa jäklar vad det gick undan! Efter att ha bytt bil i kareby var det turen förbi hisingen Iland nu började tröttheten att sätta in och vi missade avfarten men men som dom säger alla vägar bär till swebreeze hahahahah!!



Efter den helgen konstaterade jag att jag inte var nån tonåring längre!

Torsdag morgon var det dax igen denna gången var destinationen Gotland!!

Ankom sent som bara attan efter lite snurrande. Fredag bjöd på kultur och historia återigen fick jag känna mig lite vuxen, när vi vandra jämsmed ringmuren och lyssnade på guiden som entusiastiskt berättade om Waldemar Atterdals framtåg.




Båda dagarna bjöd på framgångar så vi var otroligt nöjda. Lördag hade vi bestämt att vi skulle ut och äta med fler cairn uppfödare jösses vad glad jag var att jag inte reste med ett gäng festprissar för kl 22.40 var jag tillbaka i min sköna säng. Uha bara tanken på att sitta uppe och dricka fick mig att rysa!

Dan efter började vid fem snåret städning av huset åsså iväg till utställningen på båten hem var jag ju trots allt tvugen att fira lite så det blev ett glas vin till maten. När vi kommer ner till bilen igen möts vi av en förskräckelse rutorna som vi så fint lämna uppe för hundarna var givetvis fortfarande nerdragna vad vi inte hade räknat med var att jämte oss hade GRISBILEN parkerat gissa om det stank!! (tycker fortfarande att jag kan känna lukten hemma)

bilresan hem sen spenderade jag halft om halft sovandes, alla som har försökt att få sin skönhets sömn i baksätet på en bil vet att detta inte är det lättaste. Ömmande nacke stela ben värkande rygg ramla jag ur bilen hemma på godvädersgatan strax efter 01.00 på natten.

dagen efter var det bara till att stiga upp i ottan igen skulle nu hämta resterande hundar i alingsås så ner till tåget fortfarande stel och skröpplig efter helgens bravader. Tanken var att bara hämta dom åka direkt hem igen men benen ville verkligen inte så två timmar saenare satt jag på tåget tillbaka.


Så är man gammal eller är man ung??? hmmm.... beror på när ni frågar mig!


Men en sak är säker jag kommer inte att sluta att ställa och flänga runt, glädjen när det går bra gemenskapen och allt roligt som man upplever väger så mycket tyngere än lite ömmande leder och vem bryr sig igentligen om påsar under ögonen?








Man lever bara en gång!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: