söndag 2 november 2008

BRÅDA DAGAR PÅ KENNEL SWEBREEZE

Här har hänt saker, först var vi i malmö och hälsade på våra underbara vänner familjen pettersson (tack för att ni finns)
sen har vi blivit med katt lille johny flyttade hit den 26okt så nu är det slut på den lilla husfrid som fanns!
Veckan efter bar det av till malmö för mig igen med giggs bobby och ebba (kennel olsåkers fina dam) de var ju utställning i växjö på fredagen.
På torsdag packade vi husvagnen och begav oss, under resan gick dom ut och varnade för snö storm ja veesst tänkte jag, men jodå de snöade och inte lite
ingen rolig färd marie satt med andan i halsen och bengt med blicken på vägen medans jag desperat försökte lätta upp stämningen. jag menar nån måste ju stå för underhållningen......
Väl framma satt vi upp vagnen åkte och käkade sen mös vi i vagnen med martini och godis mmmmmm.....!!!
detta efter att bengt skulle sätta igång gasen så vi skulle ha lite värme och alla ni som sett jönsson ligan och dynamit harry vet vad jag talar om när jag säger
VILKEN JÄÄVLA SMÄLL!!!! det hade visst blivit lite undertryck så ventilen som satt på skortstenen flög av och landade en bit bort bengt och jag blundade när smällen kom och när vi öppnade ögonen hoppades vi bara på att vi inte befann oss i ett eldhav men icke!Bengt mena på att gamla bettan e säker hahahahahha!!!
Marie gjorde sen en strålande debut med bobby i ringen som nu kommer att agera hennes träningsobjekt tills hon blir uppflyttade till en svårare hund, det syntes verkligen på bobby att han stormtrivdes med henne i ringen.
Gammeltanten (giggs)gjorde kanon ifrån sig showa som bara den och kammade hem BIR veteran och R bästa tik detta e en dam som still going strong!!!!!!
Hon tyckte sedan att hon inte hade fått tillräckligt med kredit för detta och passade på att äta upp resten av mattes godis på tågresan hem den bestod enbart av stora sura och salta godisar ojojo vilket magknip hon hade sen, att hon aldrig ska lära sig, ja man kan inte påstå att visdom kommer med åldern på den hunden de e ett som e säkert.
Så nästa helg bär det av till danmark på tjejhelg!!
Vågar man ens tänka på vad som kan hända??????
Förhoppningsvis återkommer jag med info om den helgen om jag inte blivit bortrövad av den lilla sjöjungfrun................
see yea

Inga kommentarer: