måndag 19 januari 2009

KATASTROF PÅ KENNEL SWEBREEZE

Som ni alla vet så skriver ajg bara om saker som verkligen berör mig. Nu ska jag berätta om en otroligt rörande historia som hänt mig.
De hela börja för tre dar sedan, flitig som ett bi gjorde jag flera saker samtidigt detta är en konst som jag i normala fall behärswkar utan större svårigheter, men antar att min karma var ur balans!
Så pga av min katastrofala olycka har jag nu de senaste dagarna pendlat mellan total förödelse djup ångest, desperat förtvivlan och svåra sömnproblem. Just efter olyckan insträffade var jag tvugen att sätta mig ner med en påse vid munnen för att andas lungt och inte börja hyperventilera, min kära sambo gjorde givetvis allt i sin makt för att rädda situationen men vi insåg snart båda två att den var förlorad.
Så idag hade jag äntligen tid att fixa katastrofen ner till affären och där på hyllorna stod dom på rad kände att jag började skaka benen blev som gele och med ett tunnelseende som inte går att beskriva sprang jag ner en äldre dam saxa över en barnvagna och taklade ner butiksbiträdet tills jag var framme vid hyllan!!!!!!!!
ÅÅÅÅÅHHH där fanns dom äntligen skulle mitt liv bli normalt!
med ett fast grepp om påsen små jogga jag hem, livrädd att nån skulle sno min påse från cleas ohlsson väl hemma fick sambon fixa allt med en gång!
'Nu undrar ni säkert vad det var som ställde till mitt liv så här mkt att jag nästan blev intagen och satt i ett madrasserat rum jo kära läsare det ska jag nu berätta..................
För tre dagar sedan prata jag i telefon gjorde en kopp te och skulle moppa upp lite kiss (för ovanlighetens skull) göromål som jag gjort tusen gånger innan men denna gången gled telefonen sakta ur mitt fassta grepp mellan axel och öra och det sista som personen i andra änden hann höra var HEEEELVETE!!!!!!!!!!
PLOPP!!! rakt ner i mopphinken eller ja inte riktigt rakt ner jag kommer i håg allt i detalj den stutsa först på delen som man vrtider ur moppen i och sen på kanten för att sedan plopp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DÖk ner i hinken fortare än alshammar någonsin tagit sig i bassängen och fick fiskat upp mitt hjärtebarn slet av locket till batteriet och fick ur det av med tröjan och börja torka men displayen var SVART!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sambon hade vi detta laget hört mina illtjuty och kommit rusande ut i köket skrattade gott och fråga varför jag lagt den i mopphinken
-Vaddå lagt den, sa jag GÖöör nått den måste funka!!!!
han försökte länge att få liv i den men icke
så tre dagar har passerat utan hemtelefon ni som inte varit med om detta kräver jag inte att ni ska förstå men ojojojoj försökte kontakta alla hjälplinjer som finns när man behöver stöd i svåra situationer dom mena bara på att jag tog upp deras dyrbara tid och att jag skulle skaffa mig en ny telefon, ingen som helst medkänsla när man har förlorat sin livskamrat!!!
men så idag hade jag äntligen tid att ta mig ner till stan för att se på en ny, och där stod dom så fint på rad!!!!!!!!
Väl hemma blev den installerad docj inte fort nog, men nu finns den där ooooh känner mig lugn.
Dock påstås det att den ska laddas i 15 timmar först hmmmmmmm skulle inte tro det!!!!!!
nä nu måstew jag kila och se till att den står på sin bas och mår bra!
Va ni än gör moppa inte och prata i telefon när er karma är ur balans!!!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

Katarina sa...

Vad är det med telefoner och vatten som inte går ihop..."Badade" förra året med min mobiltelefon - funkade precis lika illa som skurvatten - alltså inte alls! Trots omsorgsfullt torkad och gullad med...

Kramar /Katarina o Clova