fredag 30 april 2010

FRU EASTER

Jaha då har det varit en lång och mycket kall vinter hade starka funderingar ett tag på att ta med mig hundarna och gå i ide!!! Men jag har haft alldeles för mycket att stå i för att få ro att ligga där.
Unga fröken Liljeqvist har nämligen gått och gift sig!!!!!!!!!!!!!!!
Men innan vi han komma till den stora dagen hann vi med en valpkull och oändligt massa planerande!
Kullen föddes efter låååång vaka den 17/1-2010 sju välskapta fina valpar efter Swebreeze Electra och Hällebäcken`s Ravel Electra skötte sig utmärkt som vanligt Och kullen har varit exemplarisk nu har snart alla flyttat ut har en pojk kvar som väntar på sin resa till Finland och sen en mörk hane kvar som fortfarande letar hem!! Men med tanke på hur trevlig han gör det mig inget om han blir kvar ett tag till men säg inget till husse hihihihi!!!
Så här har jag suttit med kisstidningar och välling blandade med servett prover och val av typsnitter!!
Jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat anat att ett bröllopet skulle kräva så mkt av en!
Så dagarna rusade fram och plötsligt stod vi där bara ett par dar ifrån dens tora dagen folk som börja anlända från olika delar av Europa eller ja dom skulle gjort om inte islänningarna fått för sig att gå tebax ett par tusen år och börja använda röksignaler igen och förstöra kommunikationen för övriga europa Jess syster och hennes man samt hans mamma han iallafall hit sen vard et stopp!
Ok omplanering av bordsplacering =kaos
omplanering av maten= kaos
Men organiuserad och strukturerad som jag är (moohahaha) fick JAG till det!
Kvällen innan var vi fortfarande kvar i lokalen kl 23.00 jess och oscar hann till bolaget ca tio minuter innan dom stängde för att hansla ALL alkohol till festen när dom frågha expediterna efter de stoooora kundvagnarna tittade dom besvärat på klockan och gick snällt och hämta den sen fick dom hjälp att bära allt när dom lämna lokalen hade dom redan börjat släcka hahaha!
Kvällen skulle sen spenderas hos min far och jess hemma givetvis var redan alla hundar utportionerade lite här och var jag är fortfarande förvånad att jag visste var alla skulle hämtas efteråt!
Den mysiga m iddagen som skulle intas hos far blev istället halvkall mc donaldsmat! men det funka det med.
På morgonene skulle oscar hämta johanna på stationen som skulle sminka mig och dom skulle sedan plocka upp mig på vägen från frissan
Dom stiger in på salongen
-Köpte ni brudbukett på vägen (för det hade vi ju med kommit på att så som jag tjatat om denna bukett så hade vi änså glömt den)
-Näääää skulle vi det
-aaaaaahhhh!!!!!
ok johanna och jag köper en på vägen till kyrkan!
Hem till far och gjorde iordning oss
Jess och oscar skulle nu till systemet för atthandla champangen som de glömt dagen innan!!
Sen skulle ju organza påsarna fyllas med ris och oscar skulle stryka men 13.15 kom chauffören och hämta dom och dom var färdiga!
Innan dess hade mmin underbara bror och man skaffat en underbart vacker brudbukett till mig med!!!
Cermonin i kyrkan gick bra fotograferingen fick bli inne efteråt då det blåste halv orkan på västkusten den dagen.
Maten var fantastisk festen kanon talen från nära och kära både rörande och roliga. Så kom tiden då vi skulle bege oss till hotellet ok.
Jess hittar dåp inte sin jacka med pengar/kort för att betala hotellrummet säg inte att vi ska behöva pka hem!!??
Nädå allt löste sig tillslut och vi fick en god natts sömna på hotellet.
Dagen efter följdes av en brunch på aveny`n för det som sovit över i stan.
Sen började eländet av städning uuurk!! För att inte tala om att försöka få nån form av transportmedel för de strandsatta släktingarna! en vecka senarte lyckades vi äntligen bli av med dom så att vi faktiskt kunde få rå om varann lite med, men!!!!!!!!!!!!!!!!
tro inte att bara för att dom åkte blev allt lungt och skönt nädå då åkte jag på världens dunderförkylning med bronkit och lunginflammation som följd så idag två veckor senare kan jag börja njuta av mitt liv som gift kvinna!
(bilder kommer senare har fortfarande inte tillräckligt med ork)

Inga kommentarer: